Skip to main content

Værd at vide

Med Gislev får du en række fordele. For eksempel kan du få refunderet din brobillet, hvis du skal krydse Storebælt i egen bil. Du kan også få refunderet halvdelen af din udgift til offentlig transport – max 400 kr. Find svar på dine spørgsmål herunder.

Generelt

Kontakt Gislev Rejser

Kontoret er åbent for personlig betjening.
Mandag - fredag kl 10:00 - 16:00
Lørdag, søndag og helligdage: Lukket


Adresse
Lombjergevej 1
5750 Ringe

Du kan også sende os en mail på gislev@gislev-rejser.dk eller ringe til os på telefon: 62 29 12 10.

Gislev vagttelefon – døgnet rundt

Udenfor normal åbningstid bedes du ringe til vagten på: Tlf. 0045 63 27 10 35
Dette nummer er kun til nødopkald.

Hjemmesiden

Rejser og kataloger kan læses eller bestilles på hjemmesiden.
I øvrigt henvises til vores normale åbningstider.

Gislev Rejsegavekort efter ønske

Giv et rejsegavekort til fødselsdage, jubilæer, julegave og andre mærkedage. Gavekortet udstedes på nøjagtigt det beløb, du ønsker, og har 5 års gyldighed.
Bestil et gavekort på hjemmesiden, på tlf. 62 29 12 10 eller mail: gislev@gislev-rejser.dk

Billet, forsikring og betingelser

Afbestilling

Såfremt du før afrejse bliver ude af stand til at rejse, bedes du straks meddele dette til Gislev Rejser på tlf. 62 29 12 10.
Læs også gældende Rejsebetingelser.

Afbestillingsforsikring

Gislev anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring.
Afbestillingsforsikring skal altid tegnes ved bestilling af rejsen.

Billet og betaling

Du kan betale på Gislevs kontor i Ringe, på posthuset eller via netbank.
Du kan også betale via vores hjemmeside: Log ind på Min side og betal med Dankort eller Mastercard.

Børnerabat

Se under de enkelte rejsemål.

Danmarks Rejsebureau Forening - DRF

Gislev Rejser er medlem af Danmarks Rejsebureau Forening - DRF.

Fast plads i bussen

Hos Gislev kan du købe fast plads i bussen. Bestiller du din rejse online, kan du selv vælge faste pladser under bestillingen.
Du kan også ringe ind at bestille din rejse og lave pladsreservationerne samtidig. Det er chaufføren og rejselederen, der anviser pladsen.
Bemærk, at reservationen ikke gælder i tilslutningsbusser.

Læs mere om busrejser med Gislev Rejser

Generelt om Rejseforsikring og afbestillingsforsikring

Vi anbefaler dig altid en rejseforsikring. Hvis du ikke selv har en rejseforsikring, så hjælper Gislev Rejser dig gerne med at tegne både årsrejseforsikring og afbestillingsforsikring, hvis du ønsker det. Du kan læse mere om rejseforsikringer her

Gouda Forsikring

Gislev Rejser samarbejder med Gouda Forsikring, der har kontorer over hele kloden - bemandet med dansk personale.

Gouda Forsikring - Forhåndstilsagn

Ved kronisk sygdom og-/eller hospitalsindlæggelse eller ændring af medicinering inden for to måneder inden afrejse, skal der indsendes et forhåndstilsagn.

Indsend forhåndstilsagn til Gouda Forsikring

Grupperabat

Når 8 personer rejser sammen og står på samme rejsebevis, giver vi grupperabat. Spørg når du bestiller.

Hotelkvalitet

Gislev benytter fortrinsvis 3- og 4-stjernede hoteller med god service og forplejning.

Navn på billetten

Husk at tjekke at det navn, som står på din billet, er identisk med det navn, der står i dit pas.

Overskuelige priser

I Gislevs programmer kan du nemt og præcist se, hvor meget Gislev Rejser har inkluderet.
Tilkøbsudflugter angives med pris i programmet.

Rejsebestilling og billetter

Rejser kan bestilles på www.gislev-rejser.dk, hvor du selv udskriver en billet.
Eller du kan ringe på tlf. 62 29 12 10 og få billetten tilsendt på din mail og selv printe.
Du kan også bestille på Gislev Rejsers kontor i Ringe og få billetten med hjem. Billetter, der tilsendes med Post Nord, tillægges et gebyr på kr. 45 for forsendelse og administration.

Rejsebetingelser

Læs alt det med småt under Rejsebetingelser.

Rejsegarantifonden

Gislev Rejser er medlem af Rejsegarantifonden. Medlem nr. 16.

Rejseledere
Når du rejser med Gislev, har du altid en erfaren, dansk rejseleder med hele vejen. Det er deres fornemste opgave at sørge for, at du får det bedste ud af din ferie. De deler gerne ud af deres viden omkring de steder, vi besøger og er altid klar til at hjælpe dig, hvis der opstår udfordringer undervejs.

Før rejsen

Gratis opsamling

Med Gislev kan du rejse fra rigtig mange byer – uden tillæg. Se hvor og hvornår du kan stige på under den enkelte rejse.

Gratis parkering

Vi kan tilbyde et nyt, aflåst og sikret GRATIS parkeringsområde i Vamdrup ved Kolding.
Bussen henter dig naturligvis også der på alle sydgående busrejser.

Læs mere om parkeringsmuligheder her.

Refusion

Kør gratis over Storebælt

Skal du fra Jylland og Fyn til Københavns Lufthavn eller fra Sjælland og videre med fly fra Odense, Billund og Aalborg, eller med på en busafrejse, der KUN kører fra Fyn og Jylland, så refunderer Gislev Rejser din broafgift, når du kører i egen bil.

Bemærk: Refundering af broafgift er dog kun gældende, såfremt der ikke er busafrejse fra den pågældende landsdel. Gæsterne skal selv sende kvittering med påført rejsemål og billetnummer til:
Gislev Rejser, Lombjergevej 1, 5750 Ringe
Refundering sker via bankoverførsel. Husk at oplyse reg. nr. og kontonummer.

Transport til nærmeste påstigningssted

Benytter du offentlig transport i Danmark - tog, bus, færge eller indenrigsfly til nærmeste afrejsested - så refunderer Gislev Rejser 50 % af udgiften til tur/retur billetten på 2. klasse (dog højst kr. 400 per person. Udgiften skal overstige kr. 100 per person).

Bemærk: Har du købt fly fra Aalborg til København t/r til Gislevs specialpris, så ydes ikke anden refusion. Gæsterne skal selv sende kvittering med påført rejsemål og billetnummer til:
Gislev Rejser, Lombjergevej 1, 5750 Ringe
Refundering sker via bankoverførsel. Husk at oplyse reg. Nr. og kontonummer.

Nat med rabat

Nogle flyrejser har meget tidlig mødetid. Gislev har forståelse for dette og tilbyder vores gæster følgende mulighed: Ved planlagt mødetid før kl. 07.00 giver vi kr. 350 per hotelværelse til én overnatning. Gæsterne skal selv bestille hotelværelset og efterfølgende sende kvittering med påført rejsemål og billetnummer til:
Gislev Rejser, Lombjergevej 1, 5750 Ringe
Refundering sker via bankoverførsel. Husk at oplyse reg. nr. og kontonummer.

Huskeliste

Det Blå Kort

Husk at medbringe Det Blå Kort (Plastic), da Sundhedskortet (tidligere Det gule sygesikringskort) ikke længere gælder ved rejser i udlandet. Blandt andet er der nu ingen dækning for hjemtransport ved sygdom, og der kan være delvis egenbetaling for behandling. Husk at tjekke gyldighedsdato i god tid.

Gislev Rejser anbefaler, at du tegner en supplerende rejseforsikring.

Pas - Husk pas

Gislev Rejser anbefaler at du medbringer dit gyldige pas på alle rejsemål. Vær opmærksom på at navnet i passet og navnet på billetten stemmer overens. Dette er meget vigtigt på vores flyrejser.

Valuta

I Europa bruges generelt Euro, 1 € = cirka kr. 7,50.

Særlige behov og ønsker

Diabeteskost

Bedes oplyst ved bestilling. Ønsker skal være påført billet. Kan ikke altid garanteres.

Handicappede

Det er en forudsætning for deltagelse i en Gislev-rejse, at man er selvhjulpen eller rejser med en personlig hjælper, såfremt dette er påkrævet. Er man afhængig af kørestol, rollator, krykker eller går man generelt ikke godt, vil man ikke få det fulde udbytte af rejsen. Vælger man alligevel at deltage, må man have forståelse for, at resten af gruppen ikke kan forsinkes, og man må være indstillet på at afstå fra visse udflugter efter rejselederens anvisning. Medbringer man rollator eller kørestol skal det aftales og oplyses ved rejsens bestilling, således at rejsekonsulenten kan skrive det ind på rejsebeviset til orientering for hotel og transport. Der kan ikke forventes hjælp af Gislev Rejsers personale.

Fødevarestyrelsens regler om indførelse af animalske fødevarer

Som følge af Kommissionens forordning (EU) nr. 206 fra 2009 skal vi gøre dig opmærksom på reglerne for at indføre animalske fødevarer i EU, når man rejser til lande uden for EU.

Dette gælder både ved en pakkerejse og ved flight only (kun flybillet).

Indførsel af planter, frugt og andre planteprodukter

Det er ikke tilladt at indføre planter, frø, frugt og andre planteprodukter herunder snitblomster fra rejser i lande uden for EU, uden at disse følges af et officielt plantesundhedscertifikat. Reglerne gælder for rejsende, som medbringer planter og planteprodukter i bagagen eller som en del af deres personlige bagage.

Læs mere om reglerne her.

Der er dog en undtagelse hertil, idet følgende lande uden for EU ikke er omfattet af disse regler: Andorra, Liechtenstein, Norge, San Marino eller Schweiz, Kroatien, Færøerne, Grønland, og Island.

Årsagen til at disse strenge regler for at indføre animalske produkter fra lande uden for EU er blevet vedtaget af EU, er at animalske produkter kan indeholde smitte med sygdomme, som kan blive spredt til vores husdyr.
Der er derfor stor fokus på smitterisiko, og der vil ifølge Fødevarestyrelsen i fremtiden ske en øget kontrol af privates indførsel af animalske produkter til EU.

I forordningen bliver der henvist til bilag III og bilag IV, som omhandler de oplysninger, som et rejsebureau skal give til deres kunder, der rejser uden for EU.

Under rejsen

Mobiltelefoner i udlandet

Den 15. juni 2017 trådte en ny lov om roaming-afgifter i EU i kraft. Det betyder, at du muligvis kan bruge data fra din mobiltelefon som en del af dit abonnement i hele EU, samt Norge og Liechtenstein. De fleste mobilselskaber har dog et loft over, hvor mange GB data du må bruge (roame) i udlandet.

Eksempel: Dit mobilselskab har besluttet, at du må bruge 5 GB i udlandet – bruger du mere end dette, koster det ekstra. Du vil som regel få en sms fra dit mobilselskab, når grænsen for dit databrug er ved at nærme sig.

Det er altid en god idé at kontakte dit mobilselskab, inden du skal ud at rejse – på den måde er du helt sikker på, hvilke forhold der gælder for dit abonnement og det land, du rejser til.
At bruge data i udlandet – når du rejser uden for EU - kan være dyrt, da udlandspriserne kan variere meget. Gislev Rejser anbefaler alle gæster at slå mobildata / dataroaming fra på deres mobiltelefon, når man rejser udenfor EU. Mobildata / dataroaming afbrydes eller tilsluttes under din telefons "Indstillinger" – for at blive guidet igennem proceduren kan du ofte finde information hos dit mobilselskab. Selvom mobildata er afbrudt, så kan du stadig ringe og modtage sms’er.

Det er op til dit mobilselskab at oplyse dig om, hvad det koster at bruge data i det pågældende land. Du modtager ofte en sms med oversigt over priser, når du krydser landegrænser – ellers kan du som regel finde oplysningerne på selskabets hjemmeside.

På rejsemålet

Drikkevandet på rejsemålet

Rejselederen orienterer på rejsemålet.

Gæstens ansvar

Gæsten har pligt til at overholde de på billetten angivne mødetider og mødesteder.

Kreditkort - brug af kreditkort på destinationerne

Visa, Masterkort, Diners og American Express kan generelt bruges på de fleste af Gislev Rejsers rejsemål.

Opbevaring og ansvar for penge og værdier

Gislev hæfter ikke for gæsters penge og værdigenstande. Ofte kan der lejes værdibokse på hotellerne.
Vær venligst opmærksom på, at der i mange storbyer desværre kan forekomme lommetyverier.

MobilePay

På dit rejsemål kan du hos rejselederen benytte MobilePay til at betale for tilkøb ved for eksempel ekstra udflugter.

Efter rejsen

Evaluering af din rejse

Det er vigtigt for os, at du er tilfreds med rejsens indhold, kvalitet og service. Har du ris eller ros til din rejse, modtager vi gerne en e-mail fra dig.
Du bedes sende din email til kundeservice@gislev-rejser.dk

Du vil herefter høre fra os indenfor 15 arbejdsdage.

Glemte sager

Send os en mail med en beskrivelse af den glemte genstand og dit billetnummer på mail: gislev@gislev-rejser.dk
Eller ring til os på telefon 62 29 12 10 i tidsrummet 10-16 alle hverdage.
Glemte sager eftersendes på gæstens regning.

Reklamationsret. Er du utilfreds med noget? Så fortæl os det

Arrangør og evt. formidler hæfter solidarisk for rejsens gennemførelse. Eventuelle reklamationer under rejsen skal fremsættes på destinationen over for arrangøren eller dennes repræsentant på stedet uden unødig forsinkelse efter, at kunden har opdaget manglen. Har kundens forhold ikke kunnet løses tilfredsstillende gennem arrangørens afhjælpning på rejsen, kan kunden reklamere skriftligt til arrangøren eller dennes formidler inden rimelig tid efter rejsens afslutning. Bureauet påtager sig intet ansvar for skader på person, for bortkommen, stjålen eller beskadiget bagage m.m. og hæfter ikke for effekter i busserne eller bussernes bagagerum.

Reklamationer, som ikke vedrører forhold under rejsen, sendes skriftligt til Gislev Rejser på kundeservice@gislev-rejser.dk.
Kan reklamationer ikke løses til kundens tilfredshed, kan de indbringes for Pakkerejseankenævnet. Gislev Rejser er, som følge af medlemskab af Danmarks Rejsebureau Forening, forpligtet til at opfylde kendelser fra Pakkerejseankenævnet, medmindre foreningens bestyrelse giver dispensation fra dette krav, fordi kendelsen ønskes indbragt for en dansk domstol, jf foreningens vedtægter.
Endvidere er Gislev Rejser medlem af Rejsegarantifonden under nummer 16 og opfylder dermed alle obligatoriske krav til sikkerhedsbestemmelser og økonomi.

Trustpilot

På Trustpilot kan du offentligt vurdere dine oplevelser med os, og du kan læse andre gæsters anmeldelser.

Andet

Der tages forbehold for tastefejl.

Nyttige links

Udenrigsministeriets hjemmeside - find gode råd omkring rejseforsikring, rejsevejledning, vaccinationer, pas og visum
Danmarks Rejsebureau Forening
Gouda Rejseforsikring
Rejsedoktor
Valuta
Vejret
Københavns Lufthavn
Billund Lufthavn
Aalborg Lufthavn
Odense Lufthavn
Sønderborg Lufthavn
Aarhus Lufthavn
Information om flyrejser med Gislev Rejser
Information om busrejser med Gislev Rejser

Tilmeld dig Gislevs nyhedsmail og vind!
Tilmeld dig Gislevs nyhedsmail og vind!

Få inspiration og bliv opdateret med aktuelle rejsetilbud og nyheder. Hver måned deltager alle modtagere af nyhedsmailen i lodtrækningen om et gavekort à kr. 1000

Pakkerejsegaranti – Din tryghed

Din tryghed er noget af det vigtigste for os. Derfor er du altid omfattet af Pakkerejseloven, når du bestiller en rejse med Gislev Rejser.

Det betyder at skulle Udenrigsministeriet på afrejsetidspunktet fraråde ikke-nødvendige rejser, altså hvis rejsevejledningen er rød eller orange, så gennemføres din rejse naturligvis ikke.

Se mere her

Det siger vores gæster

"Vel tilrettelagte og planlagte ture med stor viden fra rejseleder"

"Gislev har gjort det igen. En fantastisk rejse!!"

"Flot tur god service på krydstogtet"

"Vi fik set utroligt meget og fik mange flotte naturoplevelser. Så det har indfriet mine forventninger til rejsen og mere til"

"En rejse som jeg var meget tilfreds med og som jeg mindes med glæde"

Før din rejse

Gislev Rejser opfordrer lige nu til, at man får taget en selv-test/ Corona-test før afrejse, også selvom man er fædigvaccineret.

Dette er IKKE et krav men blot en opfordring for, at vi bedre kan passe på hinanden på rejsen.

62 29 12 10Se åbningstider
Luk menu