Luksusliv på Nordatlanten

Storslået jubilæumsrejse, med krydstogt tværs over Nordatlanten fra New York fra New York til Southampton. Oplev New York, Halifax, Grønland, Island og Orkneyøerne.

Velkommen om bord på vores jubilæumsrejse, der starter med 3 nætter i New York. Her, i byen der aldrig sover, bor du på et centralt beliggende hotel midt på Manhattan. Vi har inkluderet en stor byrundtur, hvor vi blandt andet sejler ud til Friheds gudinden, besøger Ellis Island, spadserer på Wall Street, 5th Avenue og i storbyens fristed, Central Park. Efter mange skønne oplevelser starter krydstogtet om bord på Celebrity Summit. De næste 15 dage vil det flydende luksushotel, bringe dig frem til en perlerække af store naturoplevelser – og tværs over Atlanterhavet. Skibet sejler hovedsageligt om natten, så du vågner frisk op til nye indtryk. Vi starter skibsrejsen med at sejle mod nord til Halifax, Canada, kendt for den barske kyst med de smukke fyrtårne. I Grønland besøger vi Qaqortoq før vi sejler ind i Prins Christian Sund. Det smalle farvand er en unik oplevelse med spidse fjelde, isbjerge og imponerende gletsjere. Glæd dig også til 3 dage i Island, hvor skibet ligger til i Akureyri i det nordlige Island. Her kan du eventuelt tage på en udflugt til det imponerende vandfald Godafoss. I Reykjavik ligger skibet til kaj natten over, så der er god tid til at besøge Den Blå Lagune eller det ikoniske og smukke Gullfoss vandfald. Glæd dig også til flotte oplevelser på Orkneyøerne i Skotland, før skibsrejsen slutter i Southampton og vi flyver hjem til Danmark.

3 nætter i New York på godt hotel med god beliggenhed

Oplev de flotteste nordatlantiske lande i én og samme rejse

Krydstogt inklusiv helpension og drikkepakke om bord

Med i prisen:

  • Flybilletter København - New York // London - København
  • Ophold i dobbeltværelse i New York
  • 15 dages krydstogt i indvendig dobbeltkahyt på Celebrity Summit
  • 3 x morgenmad samt helpension og drikkepakke om bord på krydstogtskibet.
  • 3 nætter på centralt hotel i New York
  • Sejltur til Frihedsgudinden og Ellis Island
  • Byrundtur New York m. bl.a. Wall Street, 911 Memorial, Fifth Avenue, Central Park
  • Oplevelser med Gislevs rejseleder i alle havnebyer.
  • Dansk rejseleder fra start til slut
     

Tillæg per person: Udvendig kahyt kr. 6.000. Balkon kahyt kr. 11.000. Enkeltværelse/indvendig kahyt kr. 16.000. Enkeltværelse/udvendig kahyt kr. 22.000. Enkeltværelse/balkon kahyt kr. 27.000.
                                 Afbestillingsforsikring kr. 1.500.
                                 Entré i One World Trade Center: kr. 250.

Bestil rejsen

Pris fra 35.998,-

18 dage
Krydstogt

Med i rejsen er bl.a.

  • 15 dages krydstogt med helpension
  • Centralt hotel og oplevelser i New York
  • Dansk rejseleder på hele rejsen
Bestil rejsen

Kort

Om rejsen

TANKEN BAG REJSEN

Endnu en helt særlig rejse i anledning af Gislevs 75 års jubilæum. På denne rejse, skruer vi tiden 75 år tilbage, til den gang man krydsede Atlanten med stil, om bord på en oceandamper. Vi har kombineret det bedste af fortid og nutid, når vi flyver til New York og herfra sejler tilbage til Europa, om bord på et overdådigt krydstogtskib. Undervejs venter nogle af Nordatlantens flotteste oplevelser. Velkommen om bord.

 

 

Billeder

Dag for dag

Dag 1: Afrejse med fly til New York.
Vi ankommer i The Big Apple samme dag. Måltider inkluderet denne dag: Forplejning i fly.

Ferie i New York New York udsigt overbyen

Dag 2: Sejltur til Frihedsgudinden og byrundtur.
Gående byrundtur med rejselederen i det sydlige Manhattan. Glæd dig til sejlturen til Frihedsgudinden og Ellis Island. Vel tilbage på Manhattan skal du også opleve One World Trade Center (tilkøb), 911 Memorial og Wall Street.

  Frihedsgudinden One World Observatory

Dag 3: Spadseretur ad 5th Avenue
Vi kommer forbi Empire State Building samt Bryant Park og det imponerende New York Public Library. Vi stopper også ved Rockefeller Plaza, St. Patricks Cathedral samt Plaza Hotel på vej til Central Park. Måltider inkluderet denne dag: Morgenmad

Central Park i New York New York

Dag 4: Afsejling fra New York
Formiddagen er fri til afslapning og egne oplevelser i New York. Ved middagstid er det tid til at køre til krydstogthavnen Cape Liberty, hvor vi går om bord på det flotte skib Celebrity Summit. Fuld forplejning om bord på skibet.

Brooklyn Bridge 

Dag 5: Afslappende dag på havet
Der venter en dejlig dag på havet, med god tid til at lære det smukke skib at kende – og nyde aftenens flotte show. Fuld forplejning om bord på skibet.

Soldæk på krydstogtskib

Dag 6: Halifax, Nova Scotia, Canada.
Vi kommer til Nova Scotias hovedstad Halifax kl. 07:00. Skibet ligger til havn blot 1,5 km fra det historiske centrum og den charmerende havnepromenade. Her kan du besøge det interessante søfartsmuseum Maritime Museum of The Atlantic. Du kan også købe en busbillet til ubegrænset kørsel rundt i Halifax med de pink hop on and off busser. Der er også rig mulighed for at finde et hyggeligt spisested, hvor du kan smage den lokale hummer. Også i Halifax tilbyder skibet spændende udflugter. Du kan f.eks. opleve den smukke klippekyst med de karakteristiske fyrtårne og besøge den idylliske fiskerby Peggy´s Cove. Skibet sejler fra Halifax kl. 15:00. Fuld forplejning om bord på skibet.

Halifax bro 

Dag 7-8: Nyd det gode liv til søs
På vej til nye oplevelser i Grønland får du et par dage med tid til hyggeligt samvær med dine medrejsende. Fuld forplejning om bord på skibet.

Krydstogt på Nordatlanten 

Dag 9: Grønlands smukkeste by Qaqortoq (tidligere Julianehåb) i Grønland.
Skibet ankommer til Qaqortoq, der regnes for at være en af Grønlands kønneste byer. Vi ankommer til Qaqortoq i det sydvestlige Grønland kl. ca. 11.30. Byen er Sydgrønlands største by med ca. 3.500 indbyggere. Skibet ligger i havn hele dagen, så der er god tid til at opleve den charmerende bygd med de karakteristiske kulørte træhuse, hvoraf de fleste ligger med flot udsigt over fjorden. Byens beskedne størrelse gør det let at opleve Qaqortoq til fods. Du kan vælge at spadsere rundt om søen Tasersuaq og måske opleve de 40 skulpturer rundt om i byen, hvoraf flere af dem er hugget ud i grundfjeldet. Qaqortoqs interessante museum ligger ud til byens centrale plads med Grønlands eneste springvand. Skibet sejler fra Qaqortoq kl. 20.00. Fuld forplejning på skibet.

Qaqortoq Qaqortoq
 

Dag 10: Sydgrønlands fjorde. Gletsjere i Prins Christian Sund, Grønland.
Ikerasassuaq eller Christian Sund, som den hedder på dansk er opkaldt efter Prins Christian Frederik der senere blev Kong Christian 8. Det ligger øst for Grønlands sydspids Kap Farvel. Sundet strækker sig 100 km fra Danmarkstrædet i øst til Davisstrædet i vest. Det smalle farvand er et langt panorama med spidse fjelde, imponerende gletsjere og flotte isbjerge. Der venter os en flot sejltur gennem den barske sydgrønlandske natur. Fuld forplejning på skibet.

Prins Christian Sund, Grønland Prins Christian Sund Grønland

Dag 11: På havet. Tid til at nyde skibet
Oven på de mange flotte oplevelser er det tid til en afslappende dag på havet til at fordøje de mange indtryk. Fuld forplejning på skibet

Luksusliv på Nordatlanten

Dag 12: Reykjavik, Island. Vi ankommer til den rygende bugt Reykjavik kl. 14.00.
Selv om byen har en relativ kort historie, så er der masser at opleve i Islands hovedstad. Små kulørte træhuse ligger side om side med futuristiske glasbygninger og blot få kilometer byens butikker og sprudlende liv finder du den barske vulkanske natur. Den charmerende lille hovedstad er let at komme rundt i og opleves faktisk bedst til fods eller på cykel. Skibet ligger i havn natten over, så du har god tid til også at nyde Reykjaviks pulserende aftenliv. Fuld forplejning om bord på skibet.

Geysir island Reykjavik

Dag 13: Endnu en dag i Island
Efter en god nats søvn og en lækker morgenmad er der masser af tid til at udforske Island. Du kan vælge at bruge mere tid i Reykjavik. Måske besøge det nye kulturhus på havnen Harpa, hvorfra der er en flot udsigt mod bjerge Esja og Reykjavik centrum. Skibet tilbyder også mange spændende udflugter. Du kan f.eks. bade i Den Blå Lagunes varme kildevand eller opleve Islands mest kendte vandfald Gullfoss, hvor de brusende vandmasser styrter ned i en smal kløft. Skibet sejler fra Reykjavik kl. 13.00. Fuld forplejning om bord på skibet.

Den Blå Lagune Gullfoss, Island

Dag 14: Akureyri, det nordlige Island.
Tag evt. med på en spændende udflugt. Efter en flot indsejling gennem fjorden Eyjafjörður ankommer vi kl. 11.00 til Akureyri, Island. Her blandt høje fjelde og den dybe fjord venter der nye spændende oplevelser. Skibet tilbyder mange flotte udflugter. Du kan bl.a. se det imponerende vandfald Godafoss (Gudernes vandfald). Vandfaldet er 30 meter bredt og 12 meter højt. Elven Skjálfandafljóts, kaster sig her i kaskader ud over de bratte fjelde - et imponerende syn. Der er også mulighed for at komme på hval-safari. Skibet sejler fra Akureyri kl. 17.00. Forplejning inkluderet denne dag: Fuld forplejning om bord på skibet.

Island, Vandfald Island

Dag 15: En dejlig dag til søs
En afslappende dag på havet med god tid til at nyde skibets faciliteter. Oven på et par oplevelsesrige dage er der endelig tid til at nyde en hel fridag om bord på det komfortable skib. Der er masser af aktiviteter om bord, så glæd dig til en svømmetur i poolen eller slap af i et boblende spa-bad. Du kan også shoppe i de indbydende butikker eller besøge skibets wellness afdeling. Husk også at der hver aften er gratis shows i skibets teater. Fuld forplejning om bord på skibet.

 

Dag 16: Kirkwall, Orkneyøerne
Vores sidste stop på denne fantastiske rejse er Kirkwall, hovedstaden af Orkneyøerne i Skotland. Orkneyøerne består af 67 øer, hvoraf den største er Mainland med hovedbyen Kirkwall. Et lille vidunder tilbage fra det 11. århundrede, hvor byen blev grundlagt af Jarl Rognvald Brusason som byggede sit rige her. Et spændende stop med et eksempel på øhavets fascinerende fortid. Nyd en gåtur ned gennem byens smalle gader, bliv betaget af historien, besøg de mange butikker og restauranter og nyd en kold øl på en af deres mange pubber.
Fuld forplejning om bord på skibet.

Kirkwall Kirkwall

Dag 17: Sidste dag på havet
Ingen tvivl om at den nordatlantiske mageløse natur har gjort indtryk, og nu er det sidste chance for bare at slappe af med en god bog i en af skibets hyggelige saloner eller gøre en god handel i skibets indbydende butikker. Fuld forplejning om bord på skibet.
 

Dag 18: Ankomst til Southampton
Ankomst tidlig morgen kl. ca. 06.00. Vi kører til London, hvorfra vi flyver hjem til København efter en storslået rejse over Atlanten. Måltider inkluderet denne dag: Morgenmad på skibet.

Hotel og skib

New York: Springhill Suites New York Midtown Manhattan/5th Avenue (3 nætter)
25 West 37th Street
New York, NY 10018
Læs mere om Springhill Suites New York Midtown Manhattan/5th Avenue

Virkelig dejligt hotel med rigtig god beliggenhed. Her er du kun en kort spadseretur fra 5th. Avenue, Empire State Building og de mange butikker på 34th. Street. Hotellet har 173 værelser fordelt på 19 etager. Værelserne er pæne og funktionelle og alle med bad, toilet, sæbe, shampoo, balsam, bodylotion, føntørrer, kaffe/te faciliteter, sikkerhedsboks, strygefaciliteter, fladskærms-tv, telefon og gratis wi-fi. Bemærk at der er inkluderet continental morgenmad i opholdet.

Krydstogtskib - Celebrity Summit (14 nætter)

Celebrity Summmit er bygget i 2001 og i 2012 blev skibet renoveret for mange millioner og fik tilføjet nogle af de faciliteter, som er kendt fra Celebrity’s Solstice-skibe. Skibet er elegant og indeholder et væld af moderne faciliteter. Du kan forvente en 5 stjernet service om bord.Oplevelserne står i kø, både på skibet og til lands. Om bord finder du et bredt udvalg af faciliteter, som f.eks. en løbebane, kokkeskole, biograf og teater med flotte shows. Der findes flere forskellige swimmingpools, hvor du kan tage en dukkert, uanset vejret (1 af dem kan overdækkes). I skibet mange forskellige restauranter, kan du nyde de velsmagende måltider.

Krydstogt – forplejning
I den store hovedrestaurant har du et fast bord på et bestemt tidspunkt hver dag. Her kan du vælge at spise både morgenmad, frokost og middag. Har du ikke lyst til at spise der, kan du vælge at spise i buffetrestauranten, der er åben for både morgenmad, frokost og middag. Endvidere er der en række mindre cafeer, hvor du også kan spise i løbet af dagen. Det er muligt at bestille roomservice. Der forefindes også en række mindre restauranter med hvert sit særpræg. Vil du spise på en af dem, skal der på nogen af dem betales lidt ekstra.

Krydstogt – påklædning
Hvad så med påklædning? Det bestemmer du naturligvis selv. En eller to aftener er der gallaaften, hvor det foreslås, at du har pænt tøj på. Nogle få damer har selskabstøj på og nogle få mænd kommer i smoking, men helt almindeligt pænt tøj kan sagtens gøre det.
Du behøver altså ikke have den store garderobe med. På dette krydstogt må der påregnes ustadigt vejr. Medbring også praktisk og varmt tøj.

Krydstogt – udflugter
Hver aften udleveres et program med informationer om, hvad der skal ske den næste dag. Der vil også være informationer om det sted, skibet anløber, vejrudsigt og andre informationer. Dette program kan fås på hovedsprogene, og rejselederen laver hver dag et kort resume på dansk.

Hele programmet kan ses på www.celebritycruises.com/shore-excursions Alle udflugter er med engelsktalende rejseleder og bestilles på nettet/ombord og betales ved bestilling. Alle priser er vejledende og med forbehold for ændringer samt udsolgte udflugter.

Springhill Suites New York Midtown Manhattan/5th Avenue:

Værd at vide

Værd at vide - Luksusliv på Nordatlanten - Transatlantisk krydstogt

Afrejse

Rejselederen står klar til at modtage dig i Københavns Lufthavn. Du bedes venligst henvende dig til rejselederen før, du går til check-in.

Aircondition
Der forefindes aircondition på skibet og på hotellet i New York.

Apotek
I de fleste byer, hvor skibet lægger til findes der et apotek. I Canada og USA findes der drugstores i byerne.

Bagage
Det er tilladt at medbringe en kuffert på max. 20 kg samt et stk. håndbagage med følgende max. mål i cm: længde 56 x bredde 45 x dybde 25 (må dog ikke overstige 115 cm sammenlagt). Håndbagagen må ikke veje mere end 8 kg. Forbehold for ændringer.

Drikkepenge
De obligatoriske drikkepenge til stuepige samt inkluderede måltider på skibet er inklusiv i rejsens pris. I Norge, på Island og Shetlandsøerne er det frivilligt, i Canada og USA er det kutyme at give drikkepenge. På restaurant gives ca. 15 %, og det er høfligt at lægge 1-2 dollar på værelset til stuepigen. Til chaufføren bør påregnes 3 dollar pr. person pr. dag.

Drikkevand
Vandet ombord på skibet kan drikkes, og der er ligeledes opstillet koldt drikkevand til fri afbenyttelse i restaurant områderne. Nogle steder frarådes det at drikke vandhanevandet i Canada og USA. Det kan visse steder indeholde en del klor, der kan give problemer med maven. Det er muligt at købe vand på flaske næsten alle steder. Det er vigtigt at drikke rigeligt med væske, da det afhjælper gener ved tidsforskellen. Rigelig væske forebygger dehydrering, der ellers let kan forekomme.
 
Elektricitet
Der er 110/220 volt ombord og 110 volt i Canada og USA, hvilket betyder, at danske elektriske apparater vil køre på halv kraft eller i særlige tilfælde slet ikke fungerer. Stikkontakterne kræver stik med flade ben – eller visse steder tynde runde ben, så det er nødvendigt med et rejsestik, der kan købes hos isenkræmmere og i større supermarkeder i Danmark.

Elevator
Der findes almindeligvis elevator på hotellerne og naturligvis også på skibet.

eTA                        
Per 15. marts 2016 indførtes det nye indrejseprogram Electronic Travel Authorization (eTA), en elektronisk formular, der afløser den formular, der hidtil skulle udfyldes ombord på flyet. Dette betyder, at der skal indtastes en lang række informationer, og at den rejsende skal forhåndsgodkendes, før end der kan opnås tilladelse til at rejse ind i Canada. Programmet er for rejsende med statsborgerskab i bl.a. Danmark. eTA er en internetbaseret formular, der ligger på http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp. Her indtastes de samme personoplysninger, som man før skrev på indrejsepapirerne. Det koster p.t. CAD 7 pr. rejsende, og gyldigheden for godkendelsen er 5 år (eller indtil passets udløbsdato).

Vigtig information om eTA på en Gislev rejse:
Ved bestilling, af en rejse med ankomst til Canada vil du have følgende to valgmuligheder:

eTA: Valgmulighed 1
Du udfylder selv din eTA ved at klikke dig ind på følgende link: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.asp
Dette koster $7, som du skal betale med kreditkort. Vi anbefaler at du laver din eTA mindst 1 måned før afrejse. Det er alene dit ansvar, at eTA udfyldes korrekt og manglende eTA eller usande oplysninger kan betyde, at du ikke får lov at rejse ind i Canada. Skulle du blive nægtet ombordstigning mister du din rejse, og da Gislev Rejser ikke har ansvar for din eTA vil du ikke kunne få refunderet hverken rejsen eller udgift til eTA.

Vejledning til udfyldning af eTA
Der findes desværre flere hjemmesider, der tilbyder eTA-registrering mod et ekstra gebyr. Hvis du vil undgå dette, skal du sikre dig, at du vælger den officielle hjemmeside http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.asp. Alle felter, der er markeret med en stjerne er obligatoriske og SKAL udfyldes på engelsk. Hvis bogstaverne Æ, Ø og/ eller Å forekommer i de oplysninger, du skal opgive, så skal disse bogstaver staves hhv. AE, OE, og/eller AA. Vær opmærksom på, at det ikke er nødvendigt at udfylde felter, der ikke er markeret med stjerne. Når din eTA er godkendt vil du få en forhåndsgodkendelse til indrejse og et nummer. Det er en god ide at printe dette nummer – eller skrive det ned og opbevare det sammen med dine øvrige rejsepapirer under hele din rejse. Uden dit ansøgningsnummer kan du risikere at blive afvist ved check-in i lufthavnen med tab af rejsen som følge. Er I flere der rejser sammen skal ALLE rejsende (også børn) udfylde en eTA. Godkendelsen gælder i 5 år, eller til dit pas udløber, hvis dette sker inden for de 5 år. Bemærk, at rejsende, der tidligere er straffet eller rejsende der har opholdt sig længere i Canada end tilladt, kan nægtes indrejse. I så fald bør du kontakte den canadiske ambassade i København.

Hvis du har spørgsmål til udfyldelsen af eTA, skal du kontakte den canadiske ambassade på tlf. 33 48 32 00.

Det er vigtigt, at du er i god tid med at få lavet din eTA – gerne ved bestilling af rejsen og senest 1 måned før afrejse. Skulle du ikke blive godkendt til indrejse i Canada, beder vi dig venligst om straks at informere Gislev.

Gislev Rejser tager forbehold for eventuelle ændringer og gør endnu en gang opmærksom på, at det er den rejsendes eget ansvar at medbringe et gyldigt pas samt en godkendt eTA.

eTA: Valgmulighed 2
Du betaler kr. 250 – og Gislev laver din ESTA for dig. Denne service skal bestilles sammen med rejsen. Det vigtigt at du indsender kopi af pas, samt udfyldt spørgeskema (kan rekvireres ved bestilling af rejsen). Såfremt du ikke ønsker at oplyse eller indgive ovenstående oplysninger – eller indgiver forkerte eller ufuldstændige oplysninger, vil Gislev ikke være i stand til at få lavet en korrekt eTA og du vil derfor ikke kunne gennemføre din rejse. Selvom Gislev Rejser udfylder din eTA og videresender disse informationer for dig, så er ansvaret for afgivelsen og rigtigheden af ovenstående oplysninger alene dit ansvar. Gislev Rejser kan ikke gøres ansvarlig for, at du ikke kan gennemføre din rejse på grund af fejlagtige informationer.

ESTA
Vigtig information om ESTA på en Gislev rejse. Ved bestilling, af en rejse til USA, vil du have følgende to valgmuligheder:

ESTA Valgmulighed 1
Du udfylder selv din ESTA ved at klikke dig ind på følgende link: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Dette koster $14, som du skal betale med kreditkort. Kravet om ESTA gælder både for rejsende, der blot skal skifte fly i USA samt for rejsende der har USA som den endelige destination. Vi anbefaler, at du laver din ESTA mindst 1 måned før afrejse. Det er alene dit ansvar, at ESTA udfyldes korrekt og manglende ESTA eller usande oplysninger kan betyde, at du ikke får lov at gå ombord på flyet til USA. Skulle du blive nægtet ombordstigning mister du din rejse, og da Gislev Rejser ikke har ansvar for din ESTA, vil du ikke kunne få refunderet hverken rejsen eller udgift til ESTA.

Vejledning til udfyldning af ESTA
Der findes desværre flere hjemmesider, der tilbyder ESTA-registrering mod et ekstra gebyr på USD 60. Hvis du vil undgå dette, skal du sikre dig, at du vælger ESTA’s officielle hjemmeside https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Alle felter, der er markeret med en rød stjerne er obligatoriske og SKAL udfyldes på engelsk. Hvis bogstaverne Æ, Ø og/eller Å forekommer i de oplysninger, du skal opgive, så skal disse bogstaver staves hhv. AE, OE, og/eller AA. Vær opmærksom på at det ikke er nødvendigt at udfylde felter, der ikke er markeret med stjerne.

Når din ESTA er godkendt, vil du få en forhåndsgodkendelse til indrejse og et nummer. Det er en god idé at printe dette nummer – eller skrive det ned og opbevare det sammen med dine øvrige rejsepapirer under hele din rejse. Uden dit ansøgningsnummer kan du risikere at blive afvist ved check-in i lufthavnen med tab af rejsen som følge.

Er I flere der rejser sammen skal ALLE rejsende (også børn) udfylde en ESTA. Godkendelsen gælder i 2 år, eller til dit pas udløber, hvis dette sker inden for de 2 år.

Bemærk at rejsende, der tidligere er straffet eller rejsende der har opholdt sig længere i USA end tilladt, kan nægtes indrejse. I så fald bør du kontakte den amerikanske ambassade i København. Hvis du har spørgsmål til udfyldelsen af ESTA, skal du kontakte den amerikanske ambassade på tlf. 33 41 71 00.

Det er vigtigt at du er i god tid med at få lavet din ESTA – gerne ved bestilling af rejsen og senest 1 måned før afrejse. Skulle du ikke blive godkendt til indrejse i USA, beder vi dig venligst om straks at informere Gislev.
Gislev Rejser tager forbehold for eventuelle ændringer og gør endnu en gang opmærksom på, at det er den rejsendes eget ansvar at medbringe et gyldigt pas samt en godkendt ESTA.

ESTA Valgmulighed 2
Du betaler kr. 300 – og Gislev laver din ESTA for dig. Denne service skal bestilles sammen med rejsen. Det vigtigt at du indsender kopi af pas, samt udfyldt spørgeskema (kan rekvireres ved bestilling af rejsen) Såfremt du ikke ønsker at oplyse eller indgive ovenstående oplysninger – eller indgiver forkerte eller ufuldstændige oplysninger, vil Gislev ikke være i stand til at få lavet en korrekt ESTA og du vil derfor ikke kunne gennemføre din rejse. Selvom Gislev Rejser udfylder din ESTA og videresender disse informationer for dig, så er ansvaret for afgivelsen og rigtigheden af ovenstående oplysninger alene dit ansvar. Gislev Rejser kan ikke gøres ansvarlig for, at du ikke kan gennemføre din rejse på grund af fejlagtige informationer.

Flybilletter og bordingpass
Der vil blive fremsendt en e-ticket (flybillet) samt bordingpass til skibet ca. 10 dage før afrejsen. Det er meget vigtigt, at du allerede ved bestilling af rejsen oplyser dit navn nøjagtigt, som det står anført i pas, så det registreres korrekt på flybilletten. Du bedes også fremsende kopi af pas til Gislev Rejser ved bestilling af rejsen, så vi kan informere flyselskabet om pasnummer og fødselsdato.

Flyturen
Vi flyver til New York og hjem fra London. Nærmere informationer om flyrejsen fremsendes senest 14 dage før afrejse sammen med de øvrige rejsedokumenter.

Gode råd til at gøre flyturen mere behagelig
• Hav ikke tøj på, der kan hæmme blodcirkulationen, som for eksempel stramme strømper eller bukser.
• Bevæg ankelleddene. Stræk benene ud foran dig, vip tæerne op, så de peger skiftevis op og ned mod gulvet. Gentag. Hvis der ikke er plads til det, så pres din forfod i gulvet, så din hæl bliver løftet fra gulvet. Sæt herefter din hæl i gulvet og løft forfoden. Gentag flere gange og mindst én gang i timen.
• Gå regelmæssigt en tur i kabinegangen.
• Brug eventuelt en støttestrømpe under flyrejsen.
• Drik rigeligt med væske og undgå for meget alkohol.
• Sid ikke med korslagte ben og undgå, at sædekanten presser for hårdt mod lårenes underside.

Fotografering
Generelt er der ingen særlige regler. Hvis man fotograferer mennesker, er det høfligt at spørge først. Nogle forventer drikkepenge, hvis man ønsker at fotografere dem.

Hårtørrer
Der forefindes hårtørrer på skibet samt almindeligvis på hotellet. Ligeledes er der shampoo, sæbe m.m.

Internet
Der er adgang til internet på skibet og hotellet mod betaling.

Kahytter
Alle kahytter om bord på Celebrity Summit er pæne og rummelige og har eget bad, lille skrivebord, hårtørrer, TV, telefon, sikkerhedsboks samt 2 senge eller en dobbeltseng.

Klima
New York, Usa: 20-30 grader.
Nova Scotia, Canada: 20 – 25 grader.
Grønland:
Island: 10 – 15 grader.
Orkneyøerne:


Medicin
Husk at medbringe evt. medicin i håndbagagen. Hvis man lider af en sygdom, der kan give problemer undervejs, bedes man venligst diskret gøre rejselederen opmærksom herpå. Dette er din sikkerhed for, at rejselederen agerer korrekt, hvis du skulle blive utilpas på turen.

Mobiltelefon
Alle mobiltelefoner kan benyttes i stor udstrækning på land. Husk at slå mobildata + roaming fra, da det ellers kan blive en dyr fornøjelse. Forvent ikke dækning på havet.

Moms
Alle priser i forretninger i Canada/USA er uden moms (GST). Momsen lægges først til varens pris ved betaling. Momsen svinger fra stat til stat men ligger på ca. 5-12 %.

Pas
Passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst fra Canada/USA. Dette gælder også for børn (og spædbørn), som også skal være i besiddelse af eget pas! Husk at sende en kopi af pas til Gislev Rejser ved bestilling af rejsen – og at medbringe kopi af pas på turen. Se også vigtig information under eTA og ESTA.

Rejseforsikringer
Det er obligatorisk med en rejseforsikring, når man rejser uden for EU. Gislev Rejser forhandler Europæiske Rejseforsikring. Venligst bemærk at Europæiske har særlige regler for rejsende med kroniske sygdomme.

Rygning
Det er forbudt ved lov at ryge på offentlige steder i Canada og USA. Det er altså heller ikke tilladt at ryge på restauranter, i hotelreceptioner eller på værelser. Der er særlige rygeområder på skibet.

Shopping
Der er gode muligheder for at købe lokale som internationale varer alle steder skibet lægger til.

Sikkerhed
Der bør altid udvises almindelig forsigtighed. Penge og værdier bør opbevares i forlommen eller pengekat. Desuden bør man holde øje med bagage og håndbagage, når der pakkes bus. Der er ingen grund til at medbringe dyre smykker. Der er safety boks på skibet og hotellet. Alle steder er det sikkert at benytte offentlige transportmidler.

Sol
Solen kan være stærk på vandet – det samme nogen steder i land. Det er en god ide at medbringe solcreme med høj beskyttelsesfaktor samt en hat.

Sprog
Der tales engelsk de fleste steder som vi besøger.

Sygdom
I tilfælde af sygdom på rejsen vil rejseleder være behjælpelig med at etablere kontakt til læge eller hospital. Ombord på skibet er der en læge. Vær opmærksom på at du som oftest skal betale for behandling på stedet. Husk at gemme kvitteringer med henblik på refundering fra rejseforsikring.

Tidsforskel
Der rejses gennem flere tidszoner på denne rejse. Rejselederen vil informere undervejs.

Toldregler
Fra USA til Danmark må der indføres 200 cigaretter, 1 liter spiritus eller 2 liter hedvin samt varer købt i USA til en værdi af max. kr. 3.250. Venligst bemærk, at det IKKE er tilladt at indføre frugt, grøntsager, planter, frø, kød eller kødprodukter til Canada og USA. Dog tillades konserves og brødprodukter.

Valuta & Kreditkort
Almindeligt gangbare kreditkort er VISA og MasterCard samt ofte også Diners Club og American Express. Mod gebyr er det muligt at hæve i bankernes kontantautomater. Forefindes også på skibet.
100 islandske kroner er ca. 5 kr. (28/05-2020)
Den britiske pund er ca. 8,4 kr. (28/05-2020)
Den canadiske dollar er ca. 4,95 kr. (28/05-2020). Sedlerne findes i 5, 10, 20, 50 og 100 dollarsedler. Der går 100 cent på en dollar. Mønterne findes i 1-cent, 5-cent, 10-cent, 25-cent, 1 dollar og 2 dollar. Det er IKKE muligt at veksle danske kontanter til canadiske dollars.
En US-dollar er ca. 6,85 kr. (28/05-2020). Sedlerne findes i 1, 5, 10, 20, 50 og 100 dollarsedler. Alle sedlerne har næsten samme farve og størrelse, så pas på du ikke tager fejl. Der går 100 cent på en dollar. Mønterne findes i 1-cent, 5-cent, 10-cent, 25-cent, og i sjældne tilfælde 1 dollar. Det er IKKE muligt at veksle danske kontanter til US-dollars.

Du kan med fordel checke kurserne kort før afrejse, da de kan svinge en del.

Vask
Der forefindes vaskeservice på skibet mod betaling.

Visum & pas
Der kræves ikke visum for danske statsborgere til Canada og USA. Derimod skal udfyldes en eTA og en ESTA (se udførlig information ovenfor). Pas skal være gyldigt 6 måneder efter indrejse. Tag gerne kopi af pas med.

Vi håber, at ovenstående oplysninger vil være til glæde og gavn, og glæder os til at byde velkommen til krydstogtet Luksusliv på Nordatlanten.

Vejledende huskeliste:

I god tid før afrejse
• Indsend kopi af pas ved bestilling af rejsen – Husk eTA og ESTA
• Pas skal være gyldigt 6 måneder efter hjemkomst.
• Er rejseforsikring i orden?
• Stemmer navn på rejsebevis 100 % overens med navn i pas?

I kufferten pakkes:
• Gode sko
• Gode sandaler
• Let sommertøj
• Et par lange bukser
• Vindjakke
• Lun trøje
• Pænt tøj til aftenbrug
• Badetøj
• Kasket/solhat
• Evt. lommekniv
• Neglesaks
• Toilettaske

I håndbagagen pakkes:
• Kreditkort
• Valuta
• Pas
• Forsikringspolice
• Pung
• Briller/solbriller
• Kuglepen
• Læsestof
• Mobiltelefon
• Film/memorycards/batterier
• Oplader til foto/video/mobiltelefon

Vi anbefaler at evt. medicin anbringes i håndbagagen. Det er også en god idé at medbringe en kopi af recepten (se i øvrigt afsnit om håndbagage).

Flyv fra

Fly letter

Rejsen er fra København. Eventuel tilslutning fra Aalborg, Aarhus og Billund - spørg ved bestilling.

Flybilletter
Ca. 10 dage før afrejsen fremsendes brev med de sidste oplysninger om hvordan du skal forholde dig ved afrejse. Det er meget vigtigt, at du allerede ved bestilling af rejsen oplyser navn, nøjagtigt som det står anført i pas, så det registreres korrekt på flybilletten.

Venligst fremsend en kopi af dit pas til Gislev Rejser, ved bestilling af rejsen, så vi kan informere flyselskabet om pasnummer og fødselsdato.

Vigtigt
Vær opmærksom på at du skal være i besiddelse af en gyldig ESTA til USA og eTA til Canada.

Københavns Lufthavn

Læs mere her: www.cph.dk

Adresse
Lufthavnsboulevarden 6
2770 Kastrup

Mødetid
Seneste mødetid i Københavns Lufthavn fremgår af fremsendte informationsmateriale.

Mødested
I hallen mellem Terminal 2 og Terminal 3 - ud for døgnbutikken "7Eleven". Her venter rejselederen.








 

Afgange og priser

DatoAfrejse fraLedige pladserFra pris
29-07-2021Fly fra Københavns LufthavnMere end 835.998,-Bestil rejsenMere information