Information i forbindelse med Coronavirus

Vores kontor i Ringe vil fra 17. marts være lukket for personlig henvendelse frem til foreløbig 14. april. Telefonerne er mandag til fredag åbne fra kl. 10 – 15. Weekender lukket.

Til dig, der allerede har købt en rejse:

Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg skal ud og rejse?


Vi følger naturligvis Udenrigsministeriets rejsevejledninger – samtidig med at vi hele tiden holder øje med udviklingen i hele verden frem til din afrejse og under din rejse.
Samtidig vil vi altid kontakte dig, hvis der skulle opstå en situation, som kan få indflydelse på din rejse.

Lige nu fraråder Udenrigsministeriet alle ikke-nødvendige rejser til hele verden. Denne vejledning gælder foreløbig frem til og med den 13. april 2020.

Skal du rejse inden for de næste 30 dage fra den 13. marts 2020, kan du frit ombooke din rejse eller få refunderet det indbetalte beløb.

Vi beklager at rejsen indstilles og håber på alles forståelse herfor.

Skal du på rejser efter den 13. april?
 

Vi tager løbende stilling til forårets rejser baseret på Udenrigsministeriets vejledninger - og så længe Udenrigsministeriet ikke har ændret sine vejledninger, så bliver rejser med afrejse efter den 13. april, gennemført som planlagt. Det vil sige, at vores almindelige rejsebetingelser gælder for ændringer og annulleringer.

Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til det land, som du skal rejse til, i umiddelbar nærhed af din afrejse, får du dine penge tilbage - bemærk, at vi definerer umiddelbar nærhed som ca. 14 dage før din afrejse

For dig der befinder dig på et af vores rejsemål lige nu eller har pårørende som gør


Er du lige nu på rejse med os, kontakt da din rejseleder, hvis du har spørgsmål eller i tvivl om situationen.

Har du pårørende, som er på rejse med os, kontakt da dine pårørende, som vil være opdateret på situationen via vores rejseleder på rejsen.

Overvejer du at rejse, men har ikke bestilt endnu?


Vi anbefaler dig at købe rejseforsikring og afbestillingsforsikring fra Gouda, som i forbindelse med udbruddet af Corona-virus har udvidet sin dækning og giver stor tryghed.

Gouda tilbyder dækning, hvis du bliver sat i karantæne før afrejse, samt hvis du bliver sat i karantæne under selve rejsen og dermed forhindres i at rejse hjem på hjemrejsedagen. Herudover dækker Gouda feriekompensation, hvis du har været syg på din rejse.

Se mere om Goudas dækning her.
 

Du kan også altid selv holde dig opdateret her:
Udenrigsministeriets rejsevejledninger
coronasmitte.dk
Sundhedsstyrrelsens informationsside om Coronavirus/covid-19
Gislev Rejsers rejsebetingelser
 


Opdateret: 31. marts 2020