Værd at vide

Med Gislev får du en række fordele. For eksempel kan du få refunderet din brobillet, hvis du skal krydse Storebælt i egen bil. Du kan også få refunderet halvdelen af din udgift til offentlig transport – max 400 kr. Find svar på dine spørgsmål herunder.

Generelt

Kontakt Gislev Rejser
 

Åbningstider:  Tlf. 62 29 12 10
Mandag - fredag: kl. 9.00 - 17.00
Lørdag: kl. 9:00 - 12.00
Søndag: kl. 10:00 - 13.00

Adresse: Lombjergevej 1, 5750 Ringe

Mail: gislev@gislev-rejser.dk

Gislev vagttelefon – døgnet rundt
Udenfor normal åbningstid bedes du ringe til vagten på: Tlf. 0045 63 27 10 35
Dette nummer er kun til nødopkald.

Kataloger og rejser online
Rejser og kataloger kan læses eller bestilles på: www.gislev-rejser.dk
I øvrigt henvises til vores normale åbningstider.

Gislev Rejsegavekort efter ønske
Giv et rejsegavekort til fødselsdage, jubilæer, julegave og andre mærkedage. Gavekortet udstedes på nøjagtigt det beløb, du ønsker, og har 5 års gyldighed. Bestilles på www.gislev-rejser.dk/gavekort eller tlf. 62 29 12 10 eller mail: gislev@gislev-rejser.dk

Billet, forsikring og betingelser

Afbestilling
Såfremt du før afrejse bliver ude af stand til at rejse, bedes du straks meddele dette til Gislev Rejser på tlf. 62 29 12 10. Se også under Rejsebetingelser.

Afbestillingsforsikring
Gislev anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring. Afbestillingsforsikring skal altid tegnes ved bestilling af rejsen.

Billet og betaling
Du kan betale på Gislevs kontor i Ringe, på posthuset eller via netbank. Du kan også betale via vores hjemmeside: Log ind på Min side og betal med Dankort eller Mastercard.

Børnerabat
Se under de enkelte rejsemål.

Danmarks Rejsebureau Forening - DRF
Gislev Rejser er medlem af Danmarks Rejsebureau Forening - DRF.

Europæiske ERV (Europæiske)
Gislev Rejser samarbejder med Europæiske ERV, der har kontorer over hele kloden - bemandet med dansk personale. Læs mere her.

Europæiske ERV - Forhåndstilsagn
Ved kronisk sygdom og-/eller hospitalsindlæggelse eller ændring af medicinering inden for to måneder inden afrejse, skal indsendes et forhåndstilsagn. Du kan indhente forhåndstilsagn på tre forskellige måder:

1. Via www.europaeiske.dk/privat/dokumenter/medicinsk-forhandstilsagn/har-du-en-kronisk-lidelse (kræver NemID) (gebyr 0,00 dkr.)

2. Du kan via www.europaeiske.dk/privat/dokumenter/medicinsk-forhandstilsagn/har-du-en-kronisk-lidelse downloade formularen som skal udfyldes, scannes og mailes til Europæiske (gebyr 0,00 dkr.)

3. Du kan via www.europaeiske.dk/privat/dokumenter/medicinsk-forhandstilsagn/har-du-en-kronisk-lidelse downloade formularen som skal udfyldes og sendes med posten til Europæiske (gebyr 200,00 dkr.)

Fri ombestilling
Du kan indtil 2 måneder før afrejse frit ændre din rejse én gang til et andet Gislev-rejsemål.

Grupperabat
Når 8 personer rejser sammen og står på samme rejsebevis, giver vi grupperabat. Spørg når du bestiller.

Hotelkvalitet
Gislev benytter fortrinsvis 3- og 4-stjernede hoteller med god service og forplejning.

Navn på billetten
Husk at tjekke at det navn, som står på din billet, er identisk med det navn, der står i dit pas.  

Overskuelige priser
I Gislevs programmer kan du nemt og præcist se, hvor meget Gislev har inkluderet. Tilkøbsudflugter er stort set angivet med pris i programmet.

Rejsebestilling og billetter
Rejser kan bestilles på www.gislev-rejser.dk, hvor du selv udskriver en billet. Eller du kan ringe på tlf. 62 29 12 10 og få billetten tilsendt på din mail og selv printe. Du kan også bestille på Gislev Rejsers kontor i Ringe og få billetten med hjem. Billetter, der tilsendes med Post Nord, tillægges et gebyr på kr. 45 for forsendelse og administration.

Rejsebetingelser
Læs alt det med småt under Rejsebetingelser.

Rejsegarantifonden
Gislev Rejser er medlem af Rejsegarantifonden. Medlem nr. 16.

Før rejsen

Opsamling og parkering

Gratis opsamling
Med Gislev kan du rejse fra rigtig mange byer – uden tillæg. Se hvor og hvornår du kan stige på under den enkelte rejse.

Gratis parkering
Vi kan tilbyde et nyt, aflåst og sikret GRATIS parkeringsområde i Vamdrup ved Kolding. Bussen henter dig naturligvis også der på alle sydgående busrejser. Læs mere her.

Refusion

Kør gratis over Storebælt
Skal du fra Jylland og Fyn til Københavns Lufthavn eller fra Sjælland og videre med fly fra Odense, Billund og Aalborg, eller med på en busafrejse, der KUN kører fra Fyn og Jylland, så refunderer Gislev din broafgift, når du kører i egen bil. Bemærk: Refundering af broafgift er dog kun gældende, såfremt der ikke er busafrejse fra den pågældende landsdel. Gæsterne skal selv sende kvittering med påført rejsemål og billetnummer til Gislev Rejser, Lombjergevej 1, 5750 Ringe. Refundering sker via bankoverførsel. Husk at oplyse reg. nr. og kontonummer.

Transport til nærmeste påstigningssted
Benytter du offentlig transport i Danmark - tog, bus, færge eller indenrigsfly til nærmeste afrejsested - så refunderer Gislev 50 % af udgiften til tur/retur billetten på 2. klasse (dog højst kr. 400 per person. Udgiften skal overstige kr. 100 per person). Har du købt fly fra Aalborg til København t/r til Gislevs specialpris, så ydes ikke anden refusion. Gæsterne skal selv sende kvittering med påført rejsemål og billetnummer til Gislev Rejser, Lombjergevej 1, 5750 Ringe. Refundering sker via bankoverførsel. Husk at oplyse reg. Nr. og kontonummer.

Nat med Rabat
Nogle flyrejser har meget tidlig mødetid. Gislev har forståelse for dette og tilbyder vores gæster følgende mulighed: Ved planlagt mødetid før kl. 07.00 giver vi kr. 350 per hotelværelse til én overnatning. Gæsterne skal selv bestille hotelværelset og efterfølgende sende kvittering med påført rejsemål og billetnummer til Gislev Rejser, Lombjergevej 1, 5750 Ringe. Refundering sker via bankoverførsel. Husk at oplyse reg. nr. og kontonummer. Se under den enkelte rejse om den har ”Nat med rabat”.

Huskeliste

Det Blå Kort
Husk at medbringe Det Blå Kort (Plastic), da Sundhedskortet (tidligere Det gule sygesikringskort) ikke længere gælder ved rejser i udlandet. Blandt andet er der nu ingen dækning for hjemtransport ved sygdom, og der kan være delvis egenbetaling for behandling. Husk at tjekke gyldighedsdato i god tid. Gislev anbefaler, at du tegner en supplerende rejseforsikring. Gislev forhandler Europæiske ERV.

Pas - Husk pas
Gislev Rejser anbefaler at du medbringer dit gyldige pas på alle rejsemål. Vær opmærksom på at navnet i passet og navnet på billetten stemmer overens. Dette er meget vigtigt på vores flyrejser.

Vaccinationer
Kræves kun på enkelte af Gislevs oversøiske rejsemål – se under rejsen.

Valuta
I Europa bruges generelt Euro, 1 € = cirka kr. 7,50.

Særlige behov og ønsker

Diabeteskost
Bedes oplyst ved bestilling. Ønsker skal være påført billet. Kan ikke altid garanteres.

Handicappede
Det er en forudsætning for deltagelse i en Gislev-rejse, at man er selvhjulpen eller rejser med en personlig hjælper, såfremt dette er påkrævet. Er man afhængig af kørestol, rollator, krykker eller går man generelt ikke godt, vil man ikke få det fulde udbytte af rejsen. Vælger man alligevel at deltage, må man have forståelse for, at resten af gruppen ikke kan forsinkes, og man må være indstillet på at afstå fra visse udflugter efter rejselederens anvisning. Medbringer man rollator eller kørestol skal det aftales og oplyses ved rejsens bestilling, således at rejsekonsulenten kan skrive det ind på rejsebeviset til orientering for hotel og transport. Der kan ikke forventes hjælp af Gislevs personale.

Under rejsen

Mobiltelefoner i udlandet

Den 15. juni 2017 trådte en ny lov om roaming-afgifter i EU i kraft. Det betyder, at du muligvis kan bruge data fra din mobiltelefon som en del af dit abonnement i hele EU, samt Norge og Liechtenstein. De fleste mobilselskaber har dog et loft over, hvor mange GB data du må bruge (roame) i udlandet.

Eksempel: Dit mobilselskab har besluttet, at du må bruge 5 GB i udlandet – bruger du mere end dette, koster det ekstra. Du vil som regel få en sms fra dit mobilselskab, når grænsen for dit databrug er ved at nærme sig.

Det er altid en god idé at kontakte dit mobilselskab, inden du skal ud at rejse – på den måde er du helt sikker på, hvilke forhold der gælder for dit abonnement og det land, du rejser til.

At bruge data i udlandet – når du rejser uden for EU - kan være dyrt, da udlandspriserne kan variere meget. Gislev anbefaler alle gæster at slå mobildata / dataroaming fra på deres mobiltelefon, når man rejser udenfor EU. Mobildata / dataroaming afbrydes eller tilsluttes under din telefons "Indstillinger" – for at blive guidet igennem proceduren kan du ofte finde information hos dit mobilselskab. Selvom mobildata er afbrudt, så kan du stadig ringe og modtage sms’er.

Det er op til dit mobilselskab at oplyse dig om, hvad det koster at bruge data i det pågældende land. Du modtager ofte en sms med oversigt over priser, når du krydser landegrænser – ellers kan du som regel finde oplysningerne på selskabets hjemmeside.  

På rejsemålet

Drikkevandet på rejsemålet
Rejselederen orienterer på rejsemålet.

Gæstens ansvar
Gæsten har pligt til at overholde de på billetten angivne mødetider og mødesteder.

Kreditkort - brug af kreditkort på destinationerne
Visa, Masterkort, Diners og American Express kan generelt bruges på de fleste af Gislevs rejsemål.

Opbevaring og ansvar for penge og værdier
Gislev hæfter ikke for gæsters penge og værdigenstande. Ofte kan der lejes værdibokse på hotellerne. Vær venligst opmærksom på, at der i mange storbyer desværre kan forekomme lommetyverier.

MobilePay
På dit rejsemål kan du hos rejselederen benytte MobilePay til at betale for tilkøb ved for eksempel ekstra udflugter.

Efter rejsen

Evaluering af din rejse
Det er vigtigt for os, at du er tilfreds med rejsens indhold, kvalitet og service. Tre døgn efter hjemkomst fra rejsen vil du modtage en mail om evaluering af rejsen. I den mail vil der være et link til evalueringsskemaet. Du kan besvare på vegne af alle personer på billetten eller sende mailen videre til dine rejsefæller. Det er dig, der modtager mailen, fordi det er dig, der har bestilt rejsen. Bemærk at dine rejsefæller skal bruge billetnummeret for også at kunne udfylde skemaet. Det tager ca. 5 minutter.
Vær opmærksom på, at vi ikke svarer på bemærkninger i spørgeskemaet. Har du ris eller ros til din rejse, modtager vi gerne en e-mail fra dig. Sendes til kundeservice@gislev-rejser.dk

Glemte sager
Send os en mail med en beskrivelse af den glemte genstand og dit billetnummer på mail: gislev@gislev-rejser.dk
Eller ring til os på telefon 62 29 12 10 i tidsrummet 9-17 alle hverdage.
Glemte sager eftersendes på gæstens regning.

Reklamationsret. Er du utilfreds med noget? Så fortæl os det
Arrangør og evt. formidler hæfter solidarisk for rejsens gennemførelse. Eventuelle reklamationer under rejsen skal fremsættes på destinationen over for arrangøren eller dennes repræsentant på stedet uden unødig forsinkelse efter, at kunden har opdaget manglen. Har kundens forhold ikke kunnet løses tilfredsstillende gennem arrangørens afhjælpning på rejsen, kan kunden reklamere skriftligt til arrangøren eller dennes formidler inden rimelig tid efter rejsens afslutning. Bureauet påtager sig intet ansvar for skader på person, for bortkommen, stjålen eller beskadiget bagage m.m. og hæfter ikke for effekter i busserne eller bussernes bagagerum.
Reklamationer, som ikke vedrører forhold under rejsen, sendes skriftligt til Gislev Rejser (kundeservice@gislev-rejser.dk). Kan reklamationer ikke løses til kundens tilfredshed, kan de indbringes for Pakkerejseankenævnet. Gislev Rejser er, som følge af medlemskab af Danmarks Rejsebureau Forening, forpligtet til at opfylde kendelser fra Pakkerejseankenævnet, medmindre foreningens bestyrelse giver dispensation fra dette krav, fordi kendelsen ønskes indbragt for en dansk domstol, jf foreningens vedtægter. Endvidere er Gislev Rejser medlem af Rejsegarantifonden under nummer 16 og opfylder dermed alle obligatoriske krav til sikkerhedsbestemmelser og økonomi.

Ris og Ros
Har du kommentarer - såvel ros som ris - til den rejse, som du lige har været på, så skriv på mail: kundeservice@gislev-rejser.dk
Du vil herefter høre fra os indenfor 15 arbejdsdage.

Trustpilot
På Trustpilot kan du offentligt vurdere dine oplevelser med os, og du kan læse andre gæsters anmeldelser.

Andet

Nyttige links
Udenrigsministeriets hjemmeside - find gode råd omkring rejseforsikring, rejsevejledning, vaccinationer, pas og visum
Danmarks Rejsebureau Forening
Europæiske Rejseforsikring
Rejsedoktor
Valuta
Vejret
Københavns Lufthavn
Billund Lufthavn
Aalborg Lufthavn
Odense Lufthavn
Sønderborg Lufthavn
Aarhus Lufthavn
Information om flyrejser
Information om busrejser