Værd at vide

Med Gislev får du en række fordele. For eksempel kan du få refunderet din brobillet, hvis du skal krydse Storebælt i egen bil. Du kan også få refunderet halvdelen af din udgift til offentlig transport. Find svar på dine spørgsmål herunder.

Refusion, vagttelefon og åbningstider

Kør gratis over Storebælt

Skal du fra Jylland og Fyn til Københavns Lufthavn eller fra Sjælland og med fly fra Odense, Billund og Aalborg, eller med på en busafrejse, der KUN kører fra Fyn og Jylland, så refunderer Gislev din broafgift, når du kører i egen bil. Bemærk: Refundering af broafgift er dog kun gældende, såfremt der ikke er busafrejse fra den pågældende landsdel.

Transport til nærmeste påstigningssted

Benytter du offentlig transport i Danmark - tog, bus, færge eller indenrigsfly til nærmeste afrejsested, så refunderer Gislev 50 % af udgiften til tur/retur billetten på 2. klasse tog (Dog højst kr. 400 per person. Udgiften skal overstige kr. 100 per person). Har du købt fly fra Aalborg til København t/r til Gislevs specialpris, så ydes ikke anden refusion.

Nat med Rabat

Nogle flyrejser har meget tidlig mødetid. Gislev har forståelse for dette og tilbyder vores gæster: Ved planlagt mødetid før kl. 7.00 giver vi kr. 350 per hotelværelse til een overnatning. Gæsterne skal selv bestille hotelværelset og efterfølgende sende kvittering med påført rejsemål og rejsebevisnummer til Gislev Rejser, Lombjergevej 1, 5750 Ringe. Refundering sker via bankoverførsel. Husk at oplyse banknavn, reg. nr. samt kontonummer. Se under den enkelte rejse om den har Nat med rabat.

Gislev vagttelefon – døgnet rundt

Udenfor normal åbningstid bedes du ringe til vagthavende på: Tlf. 0045 63 27 10 35
Dette nummer er kun til nødopkald.

Rejser og kataloger kan døgnet rundt læses eller bestilles på: www.gislev-rejser.dk
I øvrigt henvises til vores normale åbningstider.

Åbningstider:  Tlf. 62 29 12 10
 

Mandag - fredag kl. 9.00 - 17.00
 

Generelt

Afbestilling

Såfremt du før afrejse bliver ude af stand til at rejse, bedes du straks meddele dette til Gislev Rejser på tlf. 62 29 12 10. Se også under Rejsebetingelser.  

Afbestillingsforsikring

Gislev anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring. Afbestillingsforsikring skal altid tegnes ved bestilling af rejsen.

Billet og betaling

Du kan betale på Gislevs kontor i Ringe, på posthuset eller via netbank. Du kan også betale via vores hjemmeside: Log ind på Min side og betal med forskellige kreditkort. Vi gør opmærksom på, at der vil blive opkrævet gebyr fra Nets (Pbs).
Log-in her: www.gislev-rejser.dk/min-side

Børnerabat

Se under de enkelte rejsemål.

Danmarks Rejsebureau Forening - DRF

Gislev Rejser er medlem af Danmarks Rejsebureau Forening - DRF.

Det Blå Kort

Husk at medbringe Det Blå Kort (Plastic), da Sundhedskortet (tidligere Det gule sygesikringskort) ikke gælder længere ved rejser i udlandet. Blandt andet er der nu ingen dækning for hjemtransport ved sygdom og der kan være delvis egenbetaling for behandling. Gislev anbefaler, at du tegner en supplerende rejseforsikring. Gislev forhandler Europæiske ERV.

Diabeteskost

Bedes oplyst ved bestilling. Ønsker skal være påført rejsebevis. Kan ikke altid garanteres.

Drikkevandet på rejsemålet

Rejselederen orienterer på rejsemålet.

Europæiske EVR (Europæiske)

Gislev Rejser samarbejder med Europæiske EVR, der har kontorer over hele kloden - bemandet med dansk personale. Læs mere her.

Europæiske EVR - Forhåndstilsagn

Ved kronisk sygdom og-/eller hospitalsindlæggelse eller ændring af medicinering inden for to måneder inden afrejse, skal indsendes et forhåndstilsagn. Læs mere her.
Man kan indhente forhåndstilsagn på tre forskellige måder:

  1. Via www.europaeiske.dk/Kundeservice/Helbred (kræver NemID) (gebyr 0,00 dkr.)
  2. Du kan via www.europaeiske.dk/Kundeservice/Helbred downloade formularen som skal udfyldes, scannes og mailes til Europæiske (gebyr 0,00 dkr.)
  3. Du kan via www.europaeiske.dk/Kundeservice/Helbred downloade formularen som skal udfyldes og sendes med posten til Europæiske (gebyr 200,00 dkr.)

Evaluering af din rejse
Det er vigtigt for os, at du er tilfreds med rejsens indhold, kvalitet og service. I forbindelse med hjemkomst fra rejsen, vil du modtage en mail om evaluering af rejsen. I den mail vil der være et link til evalueringsskemaet. Du kan besvare på vegne af alle personer på billetten, eller sende mailen videre til dine rejsefæller. Det er dig der modtager mailen, fordi det er dig der har bestilt rejsen. Bemærk at dine rejsefæller skal bruge billetnummeret for også at kunne udfylde skemaet. Det tager ca. 5 minutter.
Vær opmærksom på, at vi ikke svarer på bemærkninger i spørgeskemaet. Har du ris eller ros til din rejse, modtager vi gerne en e-mail fra dig. Sendes til kundeservice@gislev-rejser.dk

Fri ombestilling

Du kan indtil 2 måneder før afrejse, frit ombestille din rejse en gang til et andet Gislev-rejsemål. 

Gislev Rejsegavekort efter ønske

Giv et rejsegavekort til fødselsdage, jubilæer, julegave og andre mærkedage. Gavekortet udstedes på nøjagtigt det beløb du ønsker og har 5 års gyldighed. Bestilles på www.gislev-rejser.dk/gavekort eller tlf. 62 29 12 10 eller mail: gislev@gislev-rejser.dk

Glemte sager

Send os en mail med en beskrivelse af den glemte genstand og dit billetnummer på mail: gislev@gislev-rejser.dk

Eller ring til os på telefon 62 29 12 10 i tidsrummet 9-17 alle hverdage.

Glemte sager eftersendes på gæstens regning.

Grupperabat

Når 8 personer rejser sammen giver vi grupperabat. Spørg når du bestiller.

Gæstens ansvar

Gæsten har pligt til at overholde de på rejsebeviset angivne mødetider og mødesteder.

Gratis opsamling

Med Gislev kan du rejse fra rigtig mange byer – uden tillæg. Se hvor og hvornår du kan stige på, under hver rejse og på bagsiden af det trykte Program 2016.

Bemærk:

Nyt aflåst og sikret, GRATIS parkeringsområde i Vamdrup. Bussen henter dig naturligvis også der på alle sydgående busrejser.

Handicappede

Handicappede skal være selvhjulpne eller medbringe egen hjælper. Der kan ikke forventes hjælp af Gislevs personale. Eventuelle handicap skal oplyses ved bestilling.

Hotelkvalitet

Gislev benytter fortrinsvis 3- og 4 stjernede hoteller med god service og forplejning.

Kreditkort - brug af kreditkort på destinationerne

Visa, Masterkort, Diners og American Expres kan generelt bruges på de fleste af Gislevs rejsemål.

Mobiltelefoner i udlandet

At bruge data i udlandet kan være dyrt, da udlandspriserne kan variere meget. Gislev anbefaler alle gæster at slå mobildata / dataroaming fra på deres mobiltelefon, når Danmark forlades. Mobildata / dataroaming afbrydes/tilsluttes under din telefons "Indstillinger". Selv om mobildata er afbrudt, så kan du stadig ringe fra den.

Nyttige links

Nye rejseregler - gode råd om de nye regler for rejsesygesikringen.
Udenrigsministeriets hjemmeside - find gode råd omkring rejseforsikring, rejsevejledning, vaccinationer, pas og visum på
Danmarks Rejsebureau Forening
Europæiske Rejseforsikring
Regler for håndbagage
Rejsedoktor
Valuta
Vejret
Københavns Lufthavn
Billund Lufthavn
Aalborg Lufthavn
Hans Christian Andersen Airport - tidligere Odense Lufthavn

Opbevaring og ansvar for penge og værdier

Gislev hæfter ikke for gæsters penge og værdigenstande. Ofte kan der lejes værdibokse på hotellerne. Vær venligst opmærksom på, at der i mange storbyer desværre kan forekomme lommetyverier.

Overskuelige priser

I Gislevs programmer kan du nemt og præcist se, hvor meget Gislev har inkluderet. Ligeledes er stort set alle udflugter angivet med pris i programmet.

Pas - Husk pas

Gislev Rejser anbefaler at du medbringer dit gyldige pas på alle rejsemål. Vær opmærksom på at navnet i passet og på billetten stemmer overens. Dette er meget vigtigt på vores flyrejser.

Rejsebestilling og billetter

Rejser kan bestilles på www.gislev-rejser.dk, hvor kunden selv udskriver en billet. Eller du kan ringe på tlf. 62 29 12 10 og få billetten tilsendt på din mail og selv printe. Du kan også bestille på Gislev Rejsers kontor i Ringe, og få billetten med hjem. Billetter der tilsendes med Post Nord tillægges et gebyr på kr. 45 for forsendelse og administration.

Rejsebetingelser

Læs alt det med småt under Rejsebetingelser.

Rejsegarantifonden

Gislev Rejser er medlem af Rejsegarantifonden. Medlem nr. 16.

Reklamationsret. Er du utilfreds med noget? Så fortæl os det
Hvis du mod forventning oplever mangler på din rejse, har du pligt til hurtigst muligt at informere os om dem. Det skal du gøre, så vi har mulighed for at rette op på problemet. Du skal reklamere til vores rejseleder eller de underleverandører, der leverer den ydelse som er mangelfuld. Løser rejselederen eller underleverandøren ikke problemet, skal du kontakte os på mail: kundeservice@gislev-rejser.dk. Såfremt du ikke overholder disse retningslinjer, kan du miste retten til at klage over manglerne efterfølgende, i henhold til pakkerejselovens § 26.


Ris og Ros

Har du kommentarer - såvel ros som ris - til den rejse du lige har været på. Så skriv på mail: kundeservice@gislev-rejser.dk
Du vil herefter høre fra os indenfor 7 arbejdsdage.

Særlige ønsker

Såfremt du har særlige ønsker, skal dette være påført din billet. Gislev Rejser kan dog aldrig garantere, at dit ønske opfyldes, men vi vil naturligvis gøre alt, hvad vi kan.

Vaccinationer

Kræves kun på enkelte af Gislevs oversøiske rejsemål – se under rejsen.

Valuta

I Europa bruges generelt Euro, 1 € = cirka kr. 7,50.

Information Busrejser

Gislev er blandt de første bureauer med 5-stjernede busser - med gratis wi-fi om bord.

Vi benytter primært 5-stjernede busser på de længere rejser. Du får ekstra god benplads - 81 cm sædeafstand - nye komfortable og fleksible vippesæder med lægstøtte, forbedrede bordforhold og i øvrigt de samme faciliteter som du kender fra de 4-stjernede busser.

4-stjernede busser

Øvrige busrejser køres i de velkendte 4-stjernede nyere busser med ekstra god benplads og aircondition. Busserne er luftaffjedrede med, toilet, håndvask, køleskab, kaffemaskine, komfortable vippesæder, fodstøtter, serveringsbord, læselys, aircondition og termoruder. Sædeafstand 74 cm.

Bagage

Hver gæst må medbringe en kuffert (à max 20 kg) og en håndtaske til bussen. Det er en god ide at pakke en lille taske til overnatningshotellet.

Brug af mobiltelefon under kørslen

Der henstilles til at mobiltelefon kun benyttes til korte samtaler. Længere samtaler kan, af hensyn til medrejsende, føres i pauserne.

Chaufføren

Chaufførskifte kan forekomme undervejs - oftest i anledning af at køre- hviletidsbestemmelsernes skal overholdes.

Fast plads i bussen

Hos Gislev kan du købe fast plads i bussen. Fast plads koster: 0 - 7 dage: Kr. 135, 8- 12 dage: Kr. 165.  Fast plads gælder fra du tager plads i den bus, der skal gennemføre rejsen (For eksempel fra Kolding/Vamdrup).

Forplejning under buskørslen

Der kan købes øl, vand og kaffe i bussen.

Indkvartering

Under hver rejse kan du se, hvornår det forventes at bussen når frem til hotellet. Uforudsete trafikale problemer og vejrforhold kan påvirke disse tider.

Køre-/hviletidsbestemmelser

Gislev Rejsers holdning er, at reglerne for køre-/hviletider for chauffører er rimelige og at de derfor skal overholdes.

Køre-tid:

Tiden beregnes når bussen er i bevægelse!
Højst 4½ time mellem pauser.
Højst 10 timer mellem hviletider.

Pause-tid:

Kørefri periode på mindst 45 minutter under hele køretiden. Pausen kan deles i 2 perioder.

Hvile-tid:

1 chauffør = 9 timer indenfor 24 timer.
Flere chauffører = 9 timer inden for 30 timer.
Hviletiden skal være sammenhængende.
Den kan ikke holdes i bussen under kørslen!

Arbejds-tid:

Fra arbejdstidens start til slut:
En chauffør i bussen: 15 timer.
To chauffører i bussen: 21 timer.
Ovenstående er et uddrag af de væsentligste
bestemmelser som Gislev respekterer og i øvrigt
finder både rimelige og forsvarlige.

Overnatningshoteller

Alle længere rejsemål har overnatning på ud- og hjemrejsen. Gislev benytter kun gode overnatningshoteller.

Parkering af egen bil

Kører du i egen bil fra Sjælland, kan du bag på programmet se, hvor der findes parkeringsmuligheder. Gislev kan ikke garantere, at der er ledig p-plads. Rigtig mange vælger at køre til Gislevs Parkering Syd nær Kolding. Spørg ved bestilling.

Pauser

Der holdes passende pauser under vejs.

Rejselederen

Er med på hele rejsen. Rejselederen står på bussen på et af afrejsestederne på ruten. På enkelte busrejser er chaufføren også rejseleder.

Røgfri bus

Alle Gislevs busser er røgfrie, gælder også e-cigaretter. Der holdes passende pauser under vejs.

Sædeafstand i 4 og 5-stjernede busser

Gislevs moderne busser har en sædeafstand der opfylder internationale standarder. Fra 74 - 81 cm - afhængig af antal stjerner på bussen.

Tilslutningsbusser

Tilslutningsbusser kan være af en anden standard.

Udgifter undervejs

Se under rejsen, hvad der er inkluderet.

Wi-fi på busrejsen

I Gislevs 5-stjernede busser har du gratis Wi-fi til din Tablet eller Smartphone. Virker i det meste af Europa, men områder med dårlig dækning kan forekomme.

Information Flyrejser


I både København, Billund, Aalborg og Hans Christian Andersen Airport (Odense) findes flere parkeringsmuligheder.

Link til Parkeringsinformation i København

Link til Parkeringsinformation i Hans Christian Airport (Odense - gratis)

Link til Parkeringsinformation i Billund Airport

Link til Parkeringsinformation i Aalborg Lufthavn  (gratis)

Bagage

Reglerne kan variere alt efter flyselskab. Der må per person højst medbringes 1 kuffert + et stk. håndbagage. Tilladt vægtgrænse kan variere. Vi henviser til "Værd at vide" under hver enkelt rejse.

Der må som udgangspunkt højst medbringes 15 kilo bagage + et stk. håndbagage per person . Der kan dog på nogle rejsemål være andre gældende regler. Du vil blive informeret omkring dette.

Busserne i forbindelse med flyrejser

På Gislevs flyrejser kan du forvente næsten samme buskvalitet som på Gislevs busrejser. Dog kan der ikke altid forventes toilet i bussen, ligesom sædeafstand kan være lidt mindre. Bemærk dog at køreafstandene ofte er kortere.

Du møder rejselederen i lufthavnen

Gislevs rejseleder møder du generelt i lufthavnen og er med under hele rejsen til du er hjemme igen. I enkelte tilfælde møder du en repræsentant for Gislev Rejser i Lufthavnen og så møder du rejselederen i næste lufthavn.

Ekstra benplads i flyet

I enkelte tilfælde kan det lade sig gøre – spørg når du bestiller.

Mad i flyet

Se under den enkelte flyrejse.

Plads i flyet

Gislev kan ikke garantere nogen ønsket placering i flyet.

Flytider

Se nærmere her:

Københavns Lufthavn

Billund Lufthavn

Hans Christian Andersen Airport

Aalborg Lufthavn

Har du flyets nummer kan din familie eller venner følge flyets vej her:
www.flightradar24.com

Taxfree

Alle tax-free bestillinger med Jettime skal være afgivet senest 7 dage før afrejse.
Bestil tax-free via Jettime her